Szerviz - Szereld magad!

Előfordulhat, hogy az ősszel kifogástalan állapotban elrakott kerékpárod tavasszal, amikor először előveszed zörög, lapos a kereke, akad a váltója, a fékek pedig nyikorognak. Ha a kerékpárnak nincs komolyabb problémája, nem lötyög vagy szorul valamelyik forgó alkatrész, a kerekek egyenesen futnak (centírozást nem igényel) és a bowdeneket sem eszi a rozsda, akkor a kisebb beállításokat te magad is el tudod végezni. Ha nagyobb a gond, feltétlenül mutasd meg szakembernek!

 

Felmerülő  problémák

 

A kerék hozzáér a fékhez

  • Sok oka lehet, de érdemes először megnézni, hogy helyén van-e a kerék.
  • A gyorszárat a kerékpár álló helyzetében kinyitjuk, hagyjuk, hogy a váz súlya a helyére csúsztassa a tengelyt.
  • A gyorszár ellentétes oldalán a csavart úgy forgassuk, hogy a zár 180 foknál, azaz a talajjal párhuzamos állásban kezdjen fogni.
  • Zárjuk a gyorszárat! A műveletet ne fejjel lefelé fordított biciklin végezzük! Jó, ha a gép a talajra merőlegesen áll.
  • Ha a felni 2-3 milliméternél nagyobbat üt oldalirányba, akkor szakemberrel kell centíroztatni.
    Ha a fék a gumihoz ér hozzá, akkor nagyobb a baj. Gurulját hozzánk a szervizbe, de a problémás féket addig se használd
    !

 

 

Lapos gumi

  • Ha hónapokig áll a bicikli, maguktól is leereszthetnek a gumik. Mielőtt szakemberhez fordulnánk, tegyünk próbát a pumpával!
  • A legtöbb biciklin autószelep van, így minimális erő befektetéssel, akár egy benzinkútnál is felfújhatod a belsőt. Minden gumi oldalán feltüntetik a maximális nyomást, amire érdemes felpumpálni a kereket.
    Ha behozod hozzánk a szervizbe, soron kívül, ingyen felpumpáljuk.
  • Ha a gumi gyorsan leereszt, akkor ki kell cserélni vagy meg kell foltozni a belsőt. Egyik sem bonyolult művelet, de egyszer érdemes megnézni élőben, hogy történik. Szívesen megmutatjuk.
  • Bátorításul megjegyezzük, hogy közepes gyakorlattal a foltozás nem tart öt percnél tovább és a művelet legnehezebb része a külső gumi levétele, illetve visszarakása. 

    Ha bárhol elakadsz gyere, segítünk!

 

 

Rozsdás, nyikorgó lánc

  • Tisztítani és olajozni kell. Ezt akkor is érdemes megtenni, ha még nincs látható vagy hallható jele az elkoszolódásnak. (Használattól függően kéthetentehavonta amúgy is érdemes megolajozni a láncot.)
  • Tisztításhoz használj erős alkohollal vagy tisztító spray-vel jól átitatott rongyot és alaposan dörzsöld át a lánc minden részét! 
  • A tisztítás után minden görgőszemre cseppents egy csepp olajat. (Használhatsz teflonos olajozó spray-t is, bár az nem túl takarékos és a nagyja nem a láncon köt ki.)

 

Ezekkel az apróbb karbantartó szervizekkel is sokat tehetünk azért, hogy kerékpárunk élettartamát meghosszabbítsuk és sokáig élvezhessük a gondtalan bringázás örömét. 

 

Ha ennél nagyobb a baj, aggodalomra semmi ok, hozd el a biciklidet és megjavítjuk!